FAQ - onze veelgestelde vragen

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Winkel

Dat kan maar kijk altijd goed na in welke winkel het product op voorraad is. Ook kan het zijn dat het artikel net de deur uit is in de tijd dat jij langskomt. Als je zeker wilt zijn van je product raden we aan om het online te bestellen in onze webshop.

Nee, wacht altijd op de e-mail die bevestigt dat je bestelling klaar is voor afhaling. Check zeker ook de openingsuren van de winkel eer je langskomt.

Wij nemen telefonisch contact met je op wanneer je je herstelling kan komen ophalen in je AUVA winkel.

Je bent niet verplicht om een afspraak te maken. Maar door een afspraak kan je eventuele wachttijden vermijden. Hetzelfde geldt voor het binnenbrengen van herstellingen. Opgelet: bij het binnenbrengen van een defecte smartphone of tablet kan je ervoor kiezen om te wachten terwijl wij het defect verhelpen. Dit kan wél enkel na het maken van een afspraak.

Ja, wij helpen je ook graag telefonisch verder. Bekijk hier de telefoongegevens van al onze winkels.

De openingsuren van al onze winkels kan je hier terugvinden.

In onze winkels kan je betalen via cash, Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, Payconiq, de stadsbon van de desbetreffende stad, consumptiecheques (Edenred, Sodexo), afbetaling via BuyWay en onze eigen cadeaubon. Ecocheques aanvaarden wij énkel als betaling voor een herstelling of ons refurbished gamma.

In onze webshop kan je betalen met Mastercard, Visa, Maestro en afbetaling via BuyWay.

Ja, je kan vlot en gratis parkeren bij iedere AUVA winkel.

Ja, wij maken graag een cadeaubon voor je op in één van onze winkels. Het bedrag van de bon kan je zelf kiezen.

Ja, wij verkopen antivirusprogramma’s en verschillende office pakketten. Kom langs in je AUVA winkel of bekijk ons aanbod online.

Telenet Center

Dat kan zeker. Hiervoor neem je je digibox afstandsbediening en kabel mee naar je AUVA winkel.

Ja, onze AUVA vakexperts geven je graag uitleg en advies bij alle Telenet producten.

Herstellingsdienst

Smartphones, tablets, laptops, desktops; wij herstellen ieder digitaal toestel. Zelfs als je het toestel niet bij ons hebt aangekocht. Als erkend repair center werken wij ook samen met een groot aanbod aan merken. Wij geloven dat alles herstelbaar is! 

Dat hangt af van twee factoren, namelijk: het toestel en de voorraad van de nodige onderdelen. Kleine herstellingen worden uitgevoerd terwijl je wacht. Grotere herstellingen vragen wat meer tijd. Onze AUVA vakexperts staan steeds voor je klaar om samen het probleem te bekijken en je een exacte timing te geven.

Als onze hersteldienst iets herstelt vervalt de fabrieksgarantie op dat specifieke onderdeel. Maar in ruil krijg je van ons een nieuwe garantie op de herstelling. Voor andere onderdelen van je toestel blijft de fabrieksgarantie doorlopen. 

Je kan ook zonder afspraak naar je vertrouwde AUVA winkel komen. Toch raden wij aan om een afspraak te maken voor een herstelling. Zo vermijd je eventuele wachtrijen in de winkel. Opgelet: bij het binnenbrengen van een defecte smartphone of tablet kan je ervoor kiezen om te wachten terwijl wij het defect verhelpen. Dit kan wél enkel na het maken van een afspraak.

In onze winkels kan je betalen via cash, Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, Payconiq, de stadsbon van de desbetreffende stad, consumptiecheques (Edenred, Sodexo), afbetaling via BuyWay en onze eigen cadeaubon. Voor herstellingen aanvaarden wij ook ecocheques.

Indien we bij onze toestelanalyse zien dat de herstelling meer dan €75,- gaat kosten nemen wij telefonisch contact met je op. Zo kan jij zelf beslissen of je de herstelling wilt laten uitvoeren.

Wij nemen telefonisch contact met je op wanneer je je herstelt toestel kan komen ophalen.

Voor een meerprijs bieden een spoedservice aan. Hierdoor krijgt je herstelling voorrang en gaat de AUVA vakexpert meteen voor je aan de slag.

Servicedesk

Zeker, wij kunnen al je foto’s en bestanden overzetten. Je programma’s overzetten gaat helaas niet.

Wij plaatsen de bestanden doorgaans op dezelfde plek als op je oud toestel. Vind je de bestanden toch niet terug? Neem dan contact met ons op.